پرش به محتوا

ثبت نام گرین کارت لاتاری از امروز 1 اکتبر شروع شد اما …

سلام

ثبت نام قرعه کشی ویزای تنوع فرهنگی ایالات متحده یا همون گرین کارت لاتاری از امروز پنج شنبه اول اکتبر (نهم مهرماه) شروع شد و تا سه شنبه سوم نوامبر (دوازدهم آبان ماه) ادامه داره اما به این نکته مهم دقت نمایید که بهتر است اگر قصد جدی برای مهاجرت ندارید آن را پر نکنید.
یعنی اصلا و ابدا از روی کنجکاوی آن را پر نفرمایید چون فرصت های آینده را ممکن است از دست دهید.
وقتی شما لاتاری را پر کنید این به معنی قصد جدی مهاجرت است و برای همیشه در سابقه و پرونده شما باقی می ماند و اگر در سالیان بعد به هر دلیلی قصد سفر به آمریکا را داشته باشید ممکن است با مشکل جدی روبرو شوید چرا که از نظر دولت آمریکا شما قصد سفر دائمی را دارید و مسافرت موقت بها نه ای بیش به نظر نمی آید.
به شخصه یکی از هموطنان عزیز ارمنی را می شناختم که چند سال قبل فرم لاتاری را پر کرده بود و چند سال بعد از آن که مجبور بود برای پیوند کبد به خواهرش به آمریکا سفر کند با اینکه خواهرش در وضعیت جسمی بحرانی قرار داشت با مخالفت شدید و انواع دردسر روبرو شد.

در هر صورت اگر تصمیم به مهاجرت و پر کردن فرم را دارید ادامه این متن را بخوانید هر چند مردم هر سرزمینی باید بمانند و خود را تغییر دهند تا سرزمینشان تغییر کند و مهاجرت همه چیز را بهتر نخواهد کرد.

«انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم»
خدا حال هيچ قوم و ملتی را دگرگون نخواهد کرد تا زماني که خود آن قوم حالشان را تغيير دهند. (رعد- 11)

لطفا با دقت و توجه بخونید و فرم رو صحیح و در کمال صداقت و با دقت پر کنید. بخاطر داشته باشید معیار پر کردن فرم، وضعیت شما در لحظه تکمیل فرم هست و نه زمان مصاحبه شما در سفارت.
اگر در مورد گزینه ها شک دارید بپرسید و اشتباه پر نکنید بخصوص در مورد تاریخ ها کمال دقت را به عمل بیاورید. بارها دیده شده کسی که با خانواده به ترکیه یا دیگر سفارت ها رفته تا بعد از قبولی در لاتاری مصاحبه کند اما فقط به دلیل پر کردن تاریخ لاتین تولد به اشتباه از طرف دولت آمریکا تقاضایش رد شده است.

عکس

اگر شما بنا بر اعتقادات حجاب را رعایت می فرمایید هیچ اشکالی ندارد که عکس ارسالی شما با حجاب کامل باشد. مطمئن باشید ایالات متحده آمریکا در این خصوص به ادیان کمال احترام را می گذارد. پس اگر با حجاب هستید با همان پوشش عکس خود را بدون نگرانی تهیه نمایید.

لطفا در مورد عکس های ارسالی بسیار دقت کنید. به صحبت های عکاس توجه نکنید و از ابتدا ایشون رو به رعایت نکات لازم راهنمایی کنید. به هیچ وجه عکس رو روتوش یا دست کاری نکنید.( این یه عکس قشنگ برای صفحه فیس بوک شما نیست، و صرفا یه عکس رسمی برای شناسایی شماست. اصلا لازم نیست در این عکس خوشگل بنظر بیاین) لطفا زاویه سر رو درست نگه دارین. عینک ، کلاه و چیزهای اضافه روی سر و صورتتون نگذارید. در صورت گذاشتن روسری توجه کنید قرص صورت شما باید کاملا معلوم باشه و اگر عکس بدون حجاب میگیرید گوش ها و پیشانی شما باید کاملا معلوم باشه و هیچ قسمتی از صورت شما پوشیده نباشه.lottery

بسیار مهم و ضروریه که بعداز ثبت نام صفحه ای که شامل کد ویژه ثبت نام شماست رو چند جای مطمئن ذخیره کنید. بدون این اطلاعات شما به نتیجه ثبت نام دسترسی نخواهید داشت.
جهت احتیاط از این صفحه پرینت تهیه کرده و جای مطمئنی نگه دارید. قویا پیشنهاد می کنیم از فرم تکمیل شده خودتون جهت احتیاط هم رونوشت داشته باشد.

در صورت استباه در پرکردن فرم چه عمدی یا سهوی این احتمال وجود داره که در خواست شما هنگام مراجعه به سفارت آمریکا در کشور ثالث رد بشه (اگه معلوم بشه که تعمدا نوشته شده و مثلا در حالی که دوره دانشگاهی تون رو تمام نکردین، اون رو تمام شده قید کنید، قطعا رد خواهید شد) که مسلما متحمل هزینه خواهد بود.

با ثبت نام روی قبولی حساب نکنین، چون احتمال قبولی چیزی حدود 2 تا 5 درصد ، اما از ثبت نام کردن هم خسته و ناامید نشین، چون افراد بسیاری از این طریق به آمریکا مهاجرت کرده اند و اگه قصد مهاجرت دارین قطعا ارزشش رو داره.
وبسایت سفارت مجازی آمریکا در ایران مرجع خوبی برای اطلاعات مورد نیاز شماست.
صفحۀ نخست | سفارت مجازی ایالات متحده تهران. ایران

https://persian.iran.usembassy.gov

ثبت نام کاملا مجانی هست. لطفا به افراد و شرکتهایی که برای ثبت نام شما تبلیغ می کنن اعتماد نکنید، راههای زیادی برای سوءاستفاده وجود داره و شما قادر به جلوگیری از اونها نخواهید بود.

Electronic Diversity Visa Lottery
https://www.dvlottery.state.gov

برای اطلاع  از نتیجه ثبت نام همچنین باید به سایت بالا و با وارد کردن نام، تاریخ تولد و کد ویژه ثبت نام شما (که از اون برای ثبت نام استفاده کرده اید) مراجعه کنید. نتایج از سوم ماه می قابل چک کردن خواهند بود. بیاد داشته باشید شما از طریق ایمیل از نتیجه قبولی یا عدم اون باخبر نخواهید شد. بهیچ وجه به ایمیل هایی که در مورد قبولی شما و … اطلاع رسانی می کنن (مخصوصا اگه ازتون پول یا اطلاعات حساب بانکی هم خواسته باشن) اعتماد نکرده و به اونها پاسخ ندین.

lottery:

American English

a system of choosing who will get something by choosing people’s names by chance
by lottery
The State Department issues 55,000 visas each year by lottery.

با احترام
سلام زبان
https://salamzaban.com

3 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام گرین کارت لاتاری از امروز 1 اکتبر شروع شد اما …»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *