پرش به محتوا

انگیزه یادگیری زبان انگلیسی

  • از

برای هر کاری هدف و دلیلی لازمه. برای یادگرفتن هر زبانی هم یک بهونه لازمه. بدون انگیزه و دلیل یادگیری را شاید شروع کنید ولی ادامه نخواهید داد. انگیزه یادگیری زبان انگلیسی شما چیست؟ برای چه برنامه ای قرار زبان را یاد بگیرید؟

 

زبان شناسان چه می گویند؟

علم زبانشناسی درباره مطالعه زبان است. وقتی منابع و کتاب های روش تدریس را بخوانیم متوجه می شویم که برای یادگیری هر زبانی عشق یا دلیل لازم است.

اگر مثلا برای یادگیری زبان انگلیسی واقعا احساس نیاز نکنید آن را یاد نخواهید گرفت. یا به آن علاقه زیاد نداشته باشید ممکن است یادگیری را رها کنید.

سعی می کنیم همیشه از علت یادگیری زبان از متقاضیان سوال کنیم. اگر که همینجوری زبان را می خوانید. یا دلیل بخصوصی ندارید به احتمال فوق العاده بالا یادگیری را رها خواهید کرد.

 

چی انگیزه رو ازت می‌گیره؟

در کل به موضوعاتی هست که چه برای آموزش زبان انگلیسی و یا باشگاه رفتن و هر موضوع دیگه ای مهم هست. مواردی که میتونه انگیزه رو ازت بگیره یا برعکس بهت انگیزه بده.

۱. خواب نامنظم
۲. رژیم غذایی ناسالم
۳. آدمای سمی
۴. بی‌برنامه و بی هدف بودن
۵. استفاده‌ی بیش از حد از گوشی
۶. ورزش نکردن
۷. تنها موندن و گوشه گیری از همه
۸. دوست نداشتن خودت.

آموزش تضمینی زبان انگلیسی با رعایت داشتن انگیزه یادگیری زبان انگلیسی و منبع آموزشی عالی ممکن است.

 

 

اثر خواب بر آموزش چیست؟

خواب نامنظم بر روی همه ابعاد زندگی موثر است. فرقی نمی کند. اگر چه بعضی افراد در این سال ها خواب شب را جدی نمی گیرند. اگر ما هم بگوییم این رویه مناسب نیست قطعا حرف جدیدی برای شما نیست.

 

رژیم غذایی ناسالم

خوردن غذاهای فست فودو یا نرسیدن ویتامین های لازم به مغز می تواند در رشد ذهنی انسان وقفه ایجاد کند. آموزش را مختل کند. یادگیری را کند تر نماید. تمرکز راه کاهش دهد. یادگیری زبان هم نیاز به پرخوری ندارد ولی رژینم های غذایی نا سالم و افراطی مناسب نمی باشند. مثلا زبان آموز خانمی داشتیم که به خاطر ورزش پرورش اندام مدت زیادی رژیم داشتند. داشتن رژیم شدید به زبان خواندن ایشان لطمه می زد. هر فردی برای داشتن تمرکز نیاز به یک شرایط غذایی متعادل دارد.

 

آدمای سمی

بعضی ها به ظاهر دوست هستند. در یک دوره زمانی کوتاه کنار ما هستند ولی تا 7 نسل شاید روی آینده ما اثر می گذارند. آدم های سمی که به شما نا امیدی را تزریق می کنند. یا شما را به مسیری راهنمایی می کنند که هیچ اطلاعی از آن ندارند. باید دید چه کسی با چه تجربه و شرایطی کنار ما هست. باید از فردی که به منطق و روان و نوانایی او اعتماد داریم کمک و همفکری بگیریم.
بارها پیش آمده افراد برای شروع یادگیری آموزش مجازی زبان انگلیسی از دوست و فامیل راهنمایی گرفتند. اما آن افراد ابدا از این موضوع سر در نمی آوردند و اطلاعی نداشتند و با یک راه غلط سرنوشت یک فرد را تغییر داده اند.

یا آدم هایی که کلا میگند زبان میخوای بخونی چیکار؟

کلا ما میگیم کسی که فقط سوار ژیان شده ازش درباره مازراتی مشورت نگیرید. تصویر و تصوری ازش نداره. اطلاعیم نداره.

آموزش رایگان زبان انگلیسی فرصتی است که سایت سلام زبان در اختیار همه قرار می دهد. فقط یک انسان سمی و موارد ذکر شده در این یادداشت می تواند فرصت های شما در یادگیری انگلیسی را  از دست شما در بیاورد.

 

بی‌برنامه و بی هدف بودن

خب دبگه این موضوع رو میشه گفت یکی از متداول ترین موضوعات بشری در کشورهای جهان چهارم و در حال توسعه هست. در سطح مردم و مسئولین. برنامه واقعی یعنی بدونیم در چه مدت و از چه راهی قرار به چه چیزی برسیم.

همه فکر می کنند وفت حالا زیاده. میگند بعدا.
اما بعداً؟

بعداً وجود نداره!
بعد چایی سرد میشه،
آدم پیر میشه…
زندگی تموم میشه…
انگیزه یادگیری زبان انگلیسی

 

انگیزه یادگیری زبان انگلیسی و زندگی

بنظرم یک دوره زبان سلام زبان شبیه یک دوره زندگی است. فرد دوره زبان را خرید می کند ولی نمی خواند. تا موقعی که مدت دوره تمام می شود. آن جا یکهو به خودش می آید که ای داد چه شد؟ کاش مدت بیشتری وقت میزاشتم. کاش میشد به عقب برگشت. اما دقیقا زندگی هم همین است. بعد تمام شدن وقتمان حسرت می خوریم که چرا از فرصت ها استفاده نکردیم.

شاید جالب باشد بدانید که فقط 97 درصد انسان های جهان به 64 سالگی می رسند. یعنی خیلی از ما که این متن را می خوانیم … .

پس فرصت کوتاه و کم است.

اگر شما فرزندی دارید آن ها را راهنمایی کنید تا عالی ترین مسیر و فکر را انتخاب کنند.

هر کسی شانس این را ندارد تا این مطالب را بداند. بهانه یادگیری زبان انگلیسی شما چیست؟ بهانه شما برای یادنگرفتن آن چیست؟

 

استفاده‌ی بیش از حد از گوشی

بسیاری از افراد بهانه خود را وقت کم اعلام می کنند. در حالی که اگر یک نرم افزار مثل

Phone Addiction

Phone usage tracking

screen time

روی گوشی خود نصب کنید. هر شب به شما اعلام می کند چند ساعت در گوشی خود بوده اید. شاید شما فکر کنید چند ثانیه کوتاه در روز گوشی خود را مشاهده کرده اید. ولی وقتی تصورتان را با آمار و ارقامی که نرم افزار ها و اپ های رصد کننده اطلاعات به شما می دهند مقایسه می کنید متعجب می شوید.

با مدیریت گوشی می توانید برای فعایت های دیگه وقت آزاد کنید.

برای زبان خواندن قرار نیست حتما روزی 1 ساعت وقت بگذارید. شاید حتی هفته ای 30 دقیقه هم برای افرادی مناسب باشد. مهم انگیزه و هدف هست. و ادامه دادن و کوشا بودن.

شاید بتوان گفت موقعیت ایده آل یک رویا است.

 

 

ورزش نکردن

فعالیت های بدنی مناسب می تواند به شما انرژی خوبی دهد. مخصوصا اگر در طول روز از نور آفتاب استفاده کنیم. این فعالیت ها نباید بصورت سنگین باشند. مثلا یک پیاده روی ساده یا کوه پیمایی و طبیعت گردی تنهایی یا دسته جمعی در زمان و شرایط مناسب.

افراد درونگرا هم باید به این موضوع اهمیت بدهند. افراد برونگرا هم استفاده از ماشین رو کم کنند و گاهی قدم بزنند. ورزش در باشگاه یا در فضای آزاد هم سبک افراد مختلف درون و برونگرا است. کلا این دو گروه حتی عبادتشونم متفاوته. درونگراها می مونن خونه قران میخونن مثلا برونگرا ها میرن مسجد و هیئت. در کل عرض شد که فعالیت بدنی داشته باشید. حالا از هر روش مناسبی که لذت می برید.

 

تنها موندن و گوشه گیری از همه

اینم که ویژگی اراد درونگرا هست. یا افرادی که ممکن دچار افسردگی فصلی یا هر نوعی از اون شده باشند.

به جای این کار با یک مشاور مشورت کنید. تلفن 1480 یک مرکز رایگان مشاوره روانشناسی هست. زیر نظر سازمان بهزیستی. معمولا مشاوران خوبی دارد. حتی می توانید اگر مشاور مناسبی با شما صحبت نکرد با شخص دیگری دوباره تماس بگیرید. یا در شیفت کاری یا روز متفاوتی حتی. اما سعی کنید به سمت تنها موندن و گوشه گیری از همه نروید. اگر چه خود زبان خوندن به شما انرژی خوبی خواهد داد. ولی داشتن سلامت روان در پیشرفت انسان موثر است.

آمادگی مصاحبه شفاهی و تعیین سطح موسسه به زبان انگلیسی هم نیاز به یک روحیه خوب دارد.

دوست نداشتن خودت

خیلی ها برای خودشون و آینده ای که دارند فکر و تلاشی نمی کنند. رفتارهایی انجام می دهند که نشان می دهد به خودشان لاقه ندارند. مثل عمل های جراحی بی مورد. خرید های بی مورد و افراطی. این موارد هم در یادگیری زبان و یا هر موضوع دیگری موثر است. این افراد بهتر است با شماره تلفن بیان شده در بخش قبلی مکالمه داشته باشند.

 

 

ماشین تولید بهانه نباشیم

دراین مقاله بیان شد که انگیزه یادگیری زبان انگلیسی مهمترین موضوع برای شروع آموزش است. بدون داشتن یک انگیزه قوی شما تبدیل به یک ماشین تولید بهانه خواهید شد. حتی اگر در سریعترین کلاس خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنید. کلاس آنلاین یا حضوری زبان انگلیسی تفاوتی ندارند اگر ویژگی های خاصی رعایت شود.