پرش به محتوا

کلاس آنلاین یا حضوری زبان

  • از
کلاس آنلاین یا حضوری زبان

کلاس آنلاین یا حضوری زبان انگلیسی؟ کدام نوع کلاس آموزشی بهتر است؟ کلاس آنلاین یا حضوری زبان انگلیسی؟ شما کدام را ترجیح می دهید و به چه دلیلی؟

کلاس آنلاین یا حضوری زبان

سوال متداولی است که از ما می پرسند.بعضی ها می گویند چون مشغله دارند ترجیح می دهند دوره مجازی و آنلاین شرکت کنند. در مقابل عده دیگری می گویند زبان را نمی شود مجازی و آنلاین یاد گرفت. و باید موسسه حضوری باشد. البته دلیل قانع کننده ای هم برای این حرفشون ندارند. این یادداشت درباره کورس آنلاین یا حضوری زبان انگلیسی است.

 

واقعا چه نوع کلاسی؟

واقعیت این است که اصلی ترین موضوع کیفیت و روش آموزشی است. و محل فیزیکی یا غیر فیزیکی، موسسه یا اینترنت فرقی ایجاد نمی کند. شما هدف اصلیتون شاید اصلا یادگیری زبان نباشد. هدف شما از یادگیری انگلیسی چیست؟  بیشتر جنبه سرگرمی و گردش و گشت و گذار داشته باشد؟ یا آموزش زبان انگلیسی جدی و نتیجه بخشی لازم دارید؟

اگر هدف تفریح است که اصلا تفاوتی نمیکند چه کلاسی بروید. شابد حتی شرکت در موسسات منجر به بیرون آمدن از منزل و قرار گرفتن در یک محیط جدید باشد و تفریح مناسبی باشد. و توجهی به نتیجه نداشته باشید.

اما اگر یادگیری زبان آینده شما را تغییر می دهد باید به روش آموزشی توجه کنید در مرحله اول. دوره ای را انتخاب کنید که روش نتیجه بخشی به شما ارایه بدهد.

کلاس آنلاین یا حضوری زبان

چه دوره زبانی بهترین است؟

در دوران کرونا افرادی می گفتند چون که کرونا هست ترجیخ می دهند کلاس مجازی و آنلاین زبان انگلیسی را شرکت کنند. یا بخاطر دوری راه تا موسسه زبان در شهر دیگر و یا محله ای دورتر نمی توانستند به موسسات بروند.  اما این ها دلیل کافی برای انتخاب محل و نوع یادگیری نمی باشد. ابتدا باید به روش آموزش توجه نمود. بعد ختی اگر روش یک موسسه در طبقه پایین منزل یا محل کارتان مناسب نبود و روش یک موسسه زبان دورتر مناسب بود شما باید به آن موسسه بهتر مراجعه نمایید. پس فاصله مکانی دلیل انتخاب نیست.. اگر نتیجه یادگیری برای شما مهم است.

 

از چه کسی مشورت بگیریدم؟

ما ممکن به دلایل مختلف از افراد اشتباه مشورت بگیریم. مثلا فردی که به هیچ وجه در یک کورس مجازی یا آنلاین با کیفیت شرکت نکرده نمی تواند مشاور خوبی باشد. یا فردی که اطلاعی اط روند آموزشی دوره های انگلیسی ندارد. واقعیت این است که عمر انسان محدود است. حداقل فعلا اینگونه است. شاید سال های بعد ما هم مثل عروس های دریایی عمر جاودانه پیدا کنیم. اما فعلا وقت کافی برای اشتباه کردن نداریم. اگر یاد گیری زبان و گرفتن مدرک آیلتس و تافل یا هر موضوع دیگری برای ما مهم است از هر کسی مشورت نگیریم.

بارها شده که شنیدیم فرد گفته که مثلا دوستش یا دخترخالش گفته که دوره آنلاین خوب نیست. همین. بی هیچ دلیلی نمیشه گفت همه چی بد یا خوبه. برای درک اینکه کلاس آنلاین یا حضوری زبان بهتر است، باید دلیل آورد. یا به ویژگی هایی اشاره کرد.

مثلا من می گویم دوره ای بهترین و عالی ترین است که:

-مکالمه محور باشد.

-دسترسی عالی به مشاور آموزشی داشته باشذ.

-روی شنیداری عالی کار کند.

-در حد درک اخبار در مدت کوتاهی واقعا آموزش دهد (100 درصد کلاس های دیگر غیر از سلام زبان نمی نوانند.)

-نتیجه بخش باشد.

 

درباره معلم با سواد

می دانید که اکثریت جامعه ما مطالعه کمی دارند. از فردی با مطالعه کم بپرسید بهترین کتاب های آموزش گرامر انگلیسی چیست؟ قطعا کتاب نامناسبی را به شما معرفی خواهد کرد. چون دنیای کوچکی دارد. و کتاب های خوبی ندیده و نخوانده. و ممکن است فرثت عمر شما هدر برود.

 

خلاصه

  • فرصت کمی داریم.
  • 99درصد کلاس های آموزش انگلیسی کپی هم هستند.
  • انتخاب کلاس باید براساس کیفیت و روش آموزشی باشه.
  • لینک دوبرو مفید است: چرا دوره آنلاین زبان انگلیسی؟