پرش به محتوا

بهترین کتاب گرامر انگلیسی 1403

  • از
بهترین کتاب گرامر انگلیسی چیست-اپلیکیشن سلام زبان

این متن درباره بهترین کتاب گرامر انگلیسی است. کتاب های گرامری ARCO TOEFL Grammar workbook
کتاب Grammar in use و Focus on Grammar را بررسی می کنیم.

 

بهترین کتاب گرامر انگلیسی چیست؟

اکثر افراد با یادگیری گرامر ممکن که ماجرا داشته باشند. یعنی گرامر آسان را تجره نکرده اند. توضیحات خوب و مناسب دستور زبان انگلیسی را نداشته اند در این مقاله درباره چند منبع و کتاب گرامر انگلیسی عالی صحبت می کنیم. اگر چه این عالی بودن ممکن است شامل نقد هایی نیز باشد.

 

بسیاری از افراد و معلم های زبان شناختی از منابع با کیفیت و بروز ندارند. ممکن است یک منبع آموزشی را عالی بدانند. اما اگر شناخت بهتری نسبت به منابع داشته باشند قطعا انتخاب و معرفی متفاوتی خواهند داشت. بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به نظر شما چیست؟ در بخش نظرات تجربه خود را بنویسبد.

بهترین کتاب دستور زبان انگلیسی-سلام زبان

بهترین کتاب گرامر انگلیسی

در ین مقاله درباره چند تا از عناوین بهترین کتاب های دستور زبان انگلیسی صحبت خواهیم کرد.

 

کتاب Grammar in use

شاید یک مواردی وقتی که معروف می شوند تعجب آور باشند. به عنوان نمونه
کتاب Grammar in use را به عنوان بهترین کتاب دستور زبان انگلیسی معرفی می کنند. ولی واقعا در مجموعه سلام زبان این نوع کتاب های بازاری و معمولی را توصیه نمی کنیم. بسیاری از کتاب های بی نام و نشان بازار کتاب می تواند نتیجه بهتری به شما ارایه دهد و از آن بهتر بخش گرامر آسان و رایگان انگلیسی سایت سلام زبان را بررسی نمایید.

 

چرا گرامر این یوس یک کتاب معمولی است؟

کتاب Grammar in Use این گونه است که بعد از یک توضیح کوتاه درباره مثلا زمان حال استمراری یا حال کامل تمارین مختلفی را در قالب جای خالی در اختیاز شما قرار می دهد.

  • توضیح گرامری کتاب Grammar in Use گاها شفاف و واضح نیست.
  • توضیحات دستور زبان انگلیسی کتاب Grammar in Use در مواردی کافی نیست.
  • Grammar in Use جذابیت گرافیکی ندارد. (بخصوص در نسخه های قدیمی تر کتاب)
  • گرامر را ابدا در قالب متن های دایلوگ و ریدینگ و بصورت موثر آموزش نمی دهد.
  • تمارین غیر کاربردی دارد.
  • تمارین کتاب جذاب و خلاقانه نیستند.
  • کتاب Grammar in Use گرافیک خوبی ندارد.
  • حجم زیادی از اطلاعات در صفحاتی محدود بیان می شود.

اما برای افرادی ممکن است خواندن آن مفید و کاربردی باشد.

 

بهترین کتاب گرامر انگلیسی چیست-اپلیکیشن سلام زبان

کتاب “Focus on Grammar”

شماره یک

بهترین کتاب گرامر زبان انگلیسی بدون شک و با اختلاف زیاد کتاب “فوکس آن گرامر” می باشد.

کتاب “Focus on Grammar” واقعا کتاب بی نظیر، کامل و جذابی است. اما در ایران تقریبا ناشناخته است.

مجموعه “فوکس آن گرامر” شامل 4 عنوان کتاب در 5 سطح از صقر و مبتدی تا ادونس و پیشرفته می باشد. مجموعه کامل آن شامل 20 جلد می باشد.

 

بهترین کتاب گرامر انگلیسی

ویژگی های کتاب گرامر خوب

در این قسمت ویژگی هایی که باعث شده تا کتاب Foocus on Grammar ممتاز از بقیه منابع آموزش گرامر باشد را بیان می کنیم. این خصوصیات برای هر کتاب دیگری در حوزه زبان انگلیسی می تواند وجود داشته باشد و باعث متمایز شدن آن سایت یا اپلیکیشن IOS آموزش زبان شود.

هر سطح از کتاب شامل کتاب دانش آموز، راهنمای تدریس معلم، کتاب تمرین و پاسخنامه می باشد.

چیزی که این کتاب را از کتاب های گرامر یا زبان دیگر جدا می کند این است که:

  • تمام اطلاعات گرامری در قالب سطح بندی و بتدریج ارایه می شود.
  • متن آموزش های کتاب بسیار ساده و آسان است.
  • گرامر رادر قالب جمله و متن دایلوگ و ریدینگ آموزش می دهد.
  • متن دیالوگ ها و داستان های کتاب بسیار زیبا و بروز می باشند.
  • داشتن بانک سوال. کتاب دانش آموز تمارین جالب و فراوانی دارد اما علاوه بر آن کتاب کار هم تمارین اضافه ای را در اختیار شما قرار می دهد.
  • گرافیک جذاب و دیدنی کتاب لذت خواندن و مطالعه آن را واقعا چند برابر می کند.

این کتاب فوق العاده گرامر در ایران به صورت کامل منتشر نشده. اما بخش هایی از آن جزو دوره اپلیکیشن زبان “سایت سلام زبان” می باشد. “کانون زبان ایران” یا ILI وابسته به “کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان” نیر در کتاب های دوره بالای متوسط یا High Intermediate خود از آن استفاده می کرد.

بعضی کتابخانه های نادر هم یک زمانی این کتاب را داشتند مثل کتابخانه مرکزی دانشگاه پیام نور که به دلیل سهل انگاری و جابجایی مکان این کتابخانه غنی در زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد این منبع ارزشمند در کنار منابع دیگر گم شد یا  از بین رفت. این کتاب در ایران خیلی کمتر در دسترس عموم می باشد. مگر در آِینده ار آن تهیه شود.

 

بهترین کتاب دستور زبان انگلیسی

از کجا خرید کنیم؟

برای تهیه کتاب اگر داخل کشور باشید می توانید از طریق سایت آمازون یا اقوامی که خارج از کشور دارید آن را تهیه بفرمایید. و یا در خارج از ایران به کتابخانه های معتبر مراجعه بفرمایید.

اگر بخواهید این منبع را استفاده نمایید بهترین گزینه به نظر ما انتخاب ویرایش دوم این کتاب است. همان ادیشنی که روی جلد خود عکس های برگ های زرد پاییزی را دارد. به نظر ما ویرایش های بعدی و جدیدتر کیفیت خوبه این نسخه را نداشت.

ممکن است نسخه های مختلف کتاب بصورت آنلاین قابل دانلود باشد.شما لایق بهترین ها هستید. مانند بهترین پکیج آموزش زبان.

بهترین منبع آموزش گرامر انگلیسی-اپلیکیشن سلام زبان

کتاب گرامر آرکو (ARCO TOEFL Grammar workbook)

آرکو هم از آن کتاب های خوب دستور زبان انگلیسی ازت که برای بعضی از افراد ممکن ناشناخته باشد. کتاب آرکو یا ARCO TOEFL Grammar workbook برای شرکت در امتحان تافل، آزمون زبان کارشناسی ارشد و زبان دکتری بسیار مفید است.

ARCO TOEFL Grammar workbook کتاب آرکو گرامر زبان انگلیسی

خرید سوالات کارشناسی ارشد و دکترا

اجازه بدید انیگونه عرض کنیم. با خواندن کتاب گرامر آرکو مثل این است که شما سوالات گرامر انگلیسی آزمون ارشد و دکترا رو از قبل از برگزاری امتحان خریداری کردید. دریس، آموزش و نمونه سوالات این کتاب گرامر آرکو با نوع سوالات فعلی آزمون دکترا و فوق لیسانس بسیار شبیه است. در موقع آزمون با دیدن سوالات مشابه و پاسخ دادن به آن ها می توانید نتیجه بهتری بگیرید. هر چند شاید خواندن تمام کتاب برای داوطلبین حتی گروه زبان هم لازم نباشد و تسلط نسبی روی مباحث پر تکرار سال های قبل کافی است.

نمونه سوالات زبان سال های قبل را مرور نمایید. آیا می دانید بهترین کلاس زبان تهران کجاست؟

 

بهترین کتاب گرامر به فارسی

در ایران هم کتاب های زیادی به صورت تالیف یا ترجمه درباره آموزش گرامر وجود دارد. اما باید ببینید برای چه مقیعی و چه هدفی قصد یادگیری گرامر را دارید. بعضی از کتاب ها حجم بسیار زیادی دارند. شما نیاز به این حجم از اطلاعات ندارید. الان هم با یک جستجوی ساده می توانید به بهترین منابع روی نت در باره هر موضوعی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

کتاب ها را از نزدیک ببینید و مقایسه کنید. مثلا کتاب های دکتر اناری یا خیرآبادی مناسب هستند. و البته کتاب های گمنام و با کیفیت و با حجم مناسب هم وجود دارند.