پرش به محتوا

فهرست افعال بی قاعده

  • از
Irregular-verbs-list-persian

برای ساختن جملاتی که با زمان هایی مثل گذشته ساده، ماضی نقلی یا حال کامل ساخته می شوند. از فهرست افعال بی قاعده انگلیسی همراه با تلفظ استفاده می کنیم.

 

فهرست افعال بی قاعده انگلیسی (با تلفظ و معنی)

یادگیری فهرست افعال بی قاعده انگلیسی برای مکالمه زبان انگلیسی یک ضرورت است. شما با دانستن آن می توانید مکالمات بهتری داشته باشید. افعال بی قاعده شامل سه بخش ساده، گذشته و قسمت سوم فعل می باشد.

فهرست تلفظ افعال بی قاعده

 

کاربرد افعال بی قاعده چیست؟

بدون شک افعال بی قاعده تقریبا در تمام زمان ها کاربرد دارند. چرا که فعل بصورت ساده و یا گذشته در همه زمان ها وجود دارد. اما بیشترین کاربرد افعال بی قاعده زبان انگلیسی در زمان های زیر است.

ساخت زمان حال ساده در زبان انگلیسی Simple present

 زمان حال کامل (ماضی نقلی) در زبان انگلیسی Present Perfect

 گذشته ساده در زبان انگلیسی Past Simple

دستور زمان گذشته کامل یا ماضی بعید

 

ادامه آموزش زمان ها در انگلیسی را می توانید پیگیری نمایید. بخش آموزش گرامر ساده انگلیسی سلام زبان بسیار کاربردی و آسان است.

در کلاس خصوصی زبان انگلیسی اپلیکیشن سلام زبان از ابتدا تاکید می شود لیست افعال پرکاربرد بی قاعده انگلیسی حفظ شود.

چرا اسم افعال بی قاعده، افعال بی قاعده است؟

ما در زبان انگلیسی با دو روش فعل ساده را به گذشته یا قسمت سوم فعل (اسم مفعول) یا Past Participate تبدیل می کنیم. یا با یک قاعده و قانون این کار انجام می شود. و یا بی قاعده و بی قانون است.

Irregular-verbs-list-persian

افعال با قاعده انگلیسی چگونه ساخته می شوند؟

برای ساخت افعال با قاعده زبان انگلیسی کافی است به آخر فعل یک ed اضافه کنیم تا آن را به گذشته تبدیل کنیم. مثلا در ساخت افعال با قاعده فعل walk به walked تبدیل می شود. در حالی که در ساخت افعال بی قاعده ed اضافه نمی شود و قاعده و قانونی ندارد.

 

دانلود لیست افعال بی قاعده انگلیسی

برای ِDownload لیست کامل و پرکاربرد جدول افعال بی قاعده یا Irregular verbs در قالب فایل PDF همراه با معنی فارسی و تلفظ صوتی می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

دانلود پی دی اف افعال بی قاعده (معنی + ترجمه)

 

لیست افعال بی قاعده انگلیسی همراه با معنا

عکس جدول افعال بی قاعده انگلیسی

روی هر تصویر کلیک نمایید تا بزرگ شود. در تصاویر زیر جدول افعال بی قاعده به ترتیب الفبا در چند بخش آورده شده است. روزی چند کلمه را لطفا حفظ کنید. و کلمات قبلی را مرور نمایید. نیازی نیست همه این جدول کامل حفظ شود. هر چقد ار آن را یاد بگیرید کافی است.

 

لیست افعال بی قاعده انگلیسی
1
فهرست افعال بی قاعده انگلیسی
2
جدول افعال بی قاعده انگلیسی
3
لیست افعال پرکاربرد انگلیسی
4

 

لیست کامل افعال بی قاعده انگلیسی
5

افعال بی قاعده و هوش مصنوعی

یادگیری افعال بی قاعده انگلیسی و یا حتی خود زبان ساده است. اما شاید یک زمانی با آمدن هوش مصنوعی نیازی نباشد حتی افراد زبان خارجی را یاد بگیرند. یعنی اطلاعات میلیون ها کتاب به صورت یک تراشه در مغز افراد قرار بگیرد و بتوانند از آن ها استفاده نمایند. حالا در هر زمینه ای. چه آموزش ترجمه زبان انگلیسی و یا زبانشناسی. یعنی فرددر یک لحظه تبدیل به یک دانشمند زبانشناس مثل نوآم چامسکی شود.