پرش به محتوا

چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی

  • از
چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی

درباره سوالات متداول چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی در این متن صحبت می کنیم.

 

چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی و آیلتس چیست؟

شنیدن

خواندن

مکالمه

نوشتن

توانایی های زبانی هستند که درباره آن ها در این متن صحبت می کنیم.

چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی

مهارت لیسنینگ انگلیسی چیست؟

شنیداری در زبان انگلیسی اولین توانایی زبانی بشر است. یعنی اگر به هر علتی کودکی چیزی نشنود لال خواهد شد. حتی اگر مشکل شنوایی نداشته باشد. اما مثلا به دلیل اینکه با انسان ها ارتباط گفتاری و مکالمه ندارد. توانایی پردازش و ساخت جملات را از دست خواهد داد. عده ای از دانشمندان زبان شناس سن طلایی زبان آموزی کودک و نوجوان را تا 13 سالگی می دانند. در این باره در یادداشت آموزش زبان کودک بیشتر صحبت کرده ایم.

مهارت شنیداری انگلیسی

چگونه مهارت شنیداری خود را تقویت کنیم؟

بهترین راه برای یادگیری مهارت شنیداری شنیدن است. به همین سادگی. راهی جز شنیدن برای تقویت گوش ما وجود ندارد. برای تقویت شنیداری خیلی ها راه های بی فایده ای را پیشنهاد می کنند. اما فقط باید با آرامش به شنیدن و دانلود فایل های مناسب صوتی و تصویری بپردازیم. اما این که چه مطلبی بشنویم مهم است.

بهترین پکیج آموزش زبان برای بهبود شنیداری را به شما پیشنهاد می کنیم که آموزش زبان در شش ماه و بسیار کمتر از آن را میسر می کند. توسعه فردی و آموزش زبان انگلیسی ارتباط مستقیمی با هم دارند.

مهارت خواندن انگلیسی

مهارت خواندن انگلیسی یا ریدینگ چیست؟

اهمیت شنیداری (Listening) برای یادگیری زبان اول بسیار زیاد تر از هر موضوع دیگری می باشد. اگر چه شما که زبان مادری خود را بلد هستید نیازی به شروع آموزش زبان با شنیداری ندارید. از طریق مهارت خواندن (Reading) و نوشتن (Writing) هم می شود زبان دوم را یاد گرفت. برای بهتر شدن مهارت خواندن متن انگلیسی بیشتری باید بخوانیم.

مانند کتابهایی که به استیج معروف بودند. اما ار آن جایی که متن ادبی این منابع در زندگی روزمره کاربردی ندارد بهتر است متون واقعی (Fact File) را بخوانیم. با خواندن متن های متنوع و آشنایی با جمله سازی ویرایش مقاله و متن های انگلیسی برای ما ساده خواهد بود.

 

تقویت 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی

بیایید اینگونه تصور کنیم. ما دو ورودی داریم به اسم شنیدن و خواندن. با چشم و گوش اطلاعاتی را کسب می کننم. و دو خروجی داریم به اسم مکالمه (Conversation) و نوشتن که آفرینش می کنند. مثل هر تولید دیگری شما نیاز به ورودی دارید تا به خروجی برسید. مهارت های لیسنینگ و ریدینگ ورودی هر انسانی است. بدون داشتن این دو یا یکی از آن ها هیچ طبانی را نمی شود یاد گرفت. جایی تعجب می کنیم که فردی تقاضای آموزش فقط اسپیگینگ زبان انگلیسی را دارد. بدون داشتن توانایی خوب در ریدینگ و شنیداری ما کلمه ای یاد نمی گیریم. یا حتی جمله سازی برای ما ناآشنا خواهد بود. خب بدون کلمه جمله ای نمی تونیم بسازیم.

 

کسی که زبان مادری را یاد می گیرد با همان مهارت شنیداری و مکالمه می تواند نیاز های ابتدایی خود را رفع کند. حتی انسان نسبتا موفقی باشد. اما برای یادگیری سریعتر زبان دوم به مهارت ریدینگ و خواندن متون نیاز داریم. آیا می دانید اولین راز یادگیری آسان و سریع زبان انگلیسی چیست؟

مهارت مکالمه انگلیسی

مهارت مکالمه انگلیسی چیست؟

با داشتن مهارت مکالمه می شود با دیگران ارتباط انسانی برقرار کرد. مهارت شنیداری و خواندن پیش نیاز های مهارت مکالمه هستند. خیلی ها به دلایل مختلف دوست دارند که مکالمه انگلیسی را یاد بگیرند اما فقط دو گروه موفق می شوند. آن که عاشق یادگیری زبان هست و آن که به آن نیاز واقعی دارد.

در مطلب شغل پرستاری یا پزشکی و آموزش زبان انگلیسی در این باره صحبت کرده ایم. بخصوص یادگیری مهارت مکالمه آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا ضروری است. بخصوص برای شغل بازرگانی و آموزش زبان انگلیسی تجاری  این مهارت گفت گو و مکالمه است که می تواند قدرت چانه زنی را در تجارت خارجی افزایش دهد.

 

خیلی از ما این مقدمه ها را می دانیم. اما ماجرای اصلی این است که چطور مکالمه انگلیسی و زبان را یاد یگیریم؟ بهترین راه آموزش آسان مکالمه چیست؟ آن هم در بین این همه تبلیغ رتگارنگ کلاس های آموزشی مکالمه زبان انگلیسی. معلم های خانم و آقای جوان و مسن. به چه راهی اعتماد کنیم؟

آموزش آسان مکالمه انگلیسی در اپلیکیشن سلام زبان ممکن است. 100 دلیل برای انتخاب سلام زبان را در این لینک بیان کرده ایم.

مهارت نوشتاری انگلیسی

مهارت نوشتاری انگلیسی

نوشتن مهارت افراد فرهیخته می باشد. اوج شکوفایی مهارت های زبانی نوشتن ادبی است. خواندن، مکالمه و تفکر باعث بهبود این مهارت می شود. از برنده جایزه ادبی مهمی پرسیدند چطور به این موفقیت رسیدید؟ گفت فقط نوشتم.

اگر چه احتمالا شما قرار نیست نویسنده شوید. برای آزمون آیلتس یا آزمون زبان تولیمو نیاز به مهارت نوشتاری دارید. آزمون های MSRT و MHLE بخش رایتینگ ندارند. در کل نوشتن خوب مرز بین سطح زبان افراد معمولی و خاص است.

آیا می دانید آزمون زبان تولیمو چیست؟ یا  بهترین دوره آموزش آیلتس کدام است؟

در این آزمون ها نمره رایتینگ شما سرنوشت آزمون را مشخص خواهد کرد.

 

 

مهارت های فرعی زبان انگلیسی چیست؟

-املا

-گرامر

-جمله سازی

-فن ترجمه

-درک مطلب  (آیا می دانید که چگونه درک مطلب انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ )

نمونه هایی از مهارت های فرعی زبان هستند. حتی یک زبان شناس هم روی مهارت ها مطالعه خاصی ندارد. زبان را در حدی یاد یگیرید که نیاز شما را رفع می کند. یادگیری پیشرفته هم یعنی درک اخبار زبان اصلی. مطالعه زبان نباید به نحوی باشد که تمام زندگی شما را به حاشیه ببرد.

 

قطعا کنار مهارت های اصلی زبان انگلیسی و آزمون آیلتس مهارت های فرعی هم وجود دارند مثل گرامر زبان انگلیسی

یا مهارت جمله سازی که در بخش گرامر جمله سازی درباره آن صحبت کردیم. یا مهارت ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی که در لینک  آموزش ترجمه زبان انگلیسی درباره آن صحبت کرده ایم.

برای بهتر شدن املا هم لازم هست که بنویسیم. مثلا کلمه ای اگر سخت است ده بار آن را تمرین کنیم. ملکه ذهنمان خواهد شد.

بهترین خود آموز آموزش زبان انگلیسی همه این مهارت ها را به شما آموزش می دهد. اما آیا می دایند بهترین کلاس زبان تهران کجاست؟