پرش به محتوا

یادگیری زبان با فیلم

  • از
یادگیری زبان از طریق فیلم

از روش های پر طرفدار یادگیری زبان انگلیسی دانلود فیلم و سریال انگلیسی و “یادگیری زبان با فیلم” زبان اصلی است. یادگیری زبان انگلیسی با فیلم را از بسیاری از افراد می شنویم. در این مقاله و یادداشت درباره آن صحبت می کنم. آموزش زبان از طریق فیلم و سریال های خارجی دنیای گسترده ای دارد. اگر در این مسیر فیلم و سریال را درست انتخاب نکنیم. یا در صورتی که با وجود ضعف مهارت لیسنینگ یک فیلم پر از اصطلاحات و اسلنگ ها را انتخاب کنیم. با مشکل روبرو خواهیم شد.

آموزش زبان انگلیسی با فیلم

یادگیری زبان با فیلم

دیدن سریال های انگلیسی زبان و یا یادگیری زبان با فیلم می تواند روی بهبود زبان انگلیسی فرد اثر مثبت بگذارد. اما اینکه فکر کنیم بدون گذراندن یک دوره آموزشی خوب زبان می توانیم انگلیسی خود را فقط با فیلم دیدن بهبود دهیم تصور اشتباهی است.

شما در کنار خواندن یک دوره آموزشی می توانید فیلم و سریالی مناسب سطح خود را ببینید تا به بهبود مهارت مکالمه و شنیداری شما کمک کند.

برای آموزش زبان انگلیسی برنامه ویژه ای برای شما داریم.

با موسسه سلام زبان درباره آموزش آنلاین و یا کلاس خصوصی زبان انگلیسی و مکالمه تماس بگیرید:

زنگ 02122460487

زنگ و ایتا و تلگرام و واتساپ و روبیکا و بله و سروش و پیامک 09214837929

مشاوره رایگان آموزش زبان در خدمت شما است.

 

یادگیری زبان با فیلم

یادگیری زبان با فیلم چگونه است؟

مزایای دیدن فیلم به زبان انگلیسی چیست؟

دیدن فیلم در سطح زبان خودمان

آموزش زبان انگلیسی از طریق فیلم دیدن بیشتز از اینکه منبع یادگیری باشد یک مرور و سرگرمی است. مگر اینکه فیلمی را در سطح دانش زبان خود ببینیم و مطالب آن بیشتر از سطج زبان ما نباشد.

با دیدن فیلم مناسب

  • دانش قبلی ما در زبان انگلیسی مرور می شود.
  • شنیداری ما بهتر می گرد.
  • با فرهنگ انگلیسی آشنا می شویم.

اما لازم است که برای یادگیری زبان یک دوره آموزشی را نیز بگذرانیم. بهترین پکیج آموزش زبان در اپلیکیشن سلام زبان ارائه می شود.

دیدن فیلم بالاتر از سطح زبان خودمان

اما اگر فیلم انتخابی ما بالاتر از سطح دانش زبان انگلیسی ما باشد به چه نتیجه ای می رسیم؟

  • از یادگیری زبان خسته و نا امید می شویم.
  • دچار اضطراب در آموزش زبان انگلیسی می شویم.
  • روند یادگیری زا گم می کنیم.
  • با انبوهی از اصطلاحات، ضرب المثل ها و کلمات جدید مواجه می شویم.

یادگیری زبان از طریق فیلم

بهترین معیار دانش زبان چیست؟

درک اخبار بهترین ملاک یادگیری زبان است. اگر می خواهیم بدانیم سطح زبان ما چقدر است باید معیار و خط کش ما درک اخبار انگلیسی باشد. مثلا روی کانال های CNN و یا فاکس نیوز. ببینیم چند درصد از مطالب آن را متوجه می شویم؟

اخبار به زندگی روزمره نزدیکتر است تا فیلم. فیلم ممکن است در حال نمایش یک دوره خاصی از تاریح یا محدوده ای از اجتماع باشد. و از کلماتی خاص برای نشان دادن آن استفاده کند که کاربردی در زندگی روزمره نداشته باشد.

اما اخبار اینگونه نیست. با کلماتی که برای همه قابل درک هست استفاده می شود در متون خبری.

آموزش زبان با فیلم زبان اصلی بدون زیرنویس فارسی در بهبود مهارت مکالمه و شنیداری موثر است اما تنها راه موفقیت نمی باشد. چت انگلیسی با هوش مصنوعی از بخش های اپلیکیشن سلام زبان است.

لازم است که یا قبلا و یا همزمان چهار مهارت اصلی مکالمه، شنیداری، نوشتاری و خواندن و ریدینگ خود را بهبود دهیم. مهارت های فرعی مثل گرامر و جمله سازی و تلفظ نیز وجود دارند. همه این موارد با شرکت در یک دوره زبان ترمیک معتبر بهبود می یابد.

در کل فیلم دیدن را آمپول آموزش زبان انگلیسی ندانیم. فیلم و سریال یک مرحله است که باید از آن گذر کنیم.

 

فیلم را یا بدون زیر‌نویس ببینیم؟

اگر فیلم را در سطح زبان خود انتخاب کنیم نیازی به زیر نویس نداریم. زیرنویس فیلم ها در واقع برای کمک به افراد ناشنوا است. فرد ناشنوا با داشتن زیرنویس فیلم و سریال می توان آن را در کنار اعضای خانواده نگاه کند. اگر چه کاربردهای دیگری نیز زیرنویس فیلم ها دارد. اما هدف اصلی قطعا این نبوده که ما برای یادگیری زبان از آن استفاده کنیم.

در مقاله چرا نباید فیلم را با زیر نویس ببینیم؟ بیشتر در این رابطه صحبت شده است.

 

 فیلم زبان اصلی یا اخبار انگلیسی؟

کدام بهتر است؟

فیلم بیشتر جنبه سرگرمی دارد. بهترین کار دیدن اخبار انگلیسی است. 20 درصد از یک سریال شاید به مرور و بهبود انگلیسی ما کمک کند اما اخبار  دیدن حداقل 90 دترصد جنبه مرور و یادگیری دارد.

لهجه اخبار سلیس و استاندارد است. در فیلم شما با بیش از 60 لهجه طرف هستید که خود مردم نیتیو آمریکا و بریتانیا هم قطعا درک آن ها با آن همه تنوع را ندارند. حتی موسیقی زبان اصلی هم همینطور است. شما موسیقی و فیلم و سریالی که با لهجه پایتخت هر کشور باشد بهتر متوجه خواهد سد. یعنی مثلا با لهجه لندنی یا نیویورکی. مثلا شما اگر به موسیقی مثل گروه پینک فلوید گوش دهید خیلی راحت تر آن را متوجه می شوید.

راهی که قرار است با فیلم دیدن دی چند سال هم نروید با اخبار دیدن در مدت بسیار کمتر از 6 ماه می شود رفت.

درباره هزینه کلاس زبان انگلیسی روی لینک قابل بررسی است.

 

دیدن فیلم زبان اصلی را از کجا شروع کنیم؟

برای دیدن ابتدا از کارتون شروع کنیم. مثلا کارتون شرک شماره یک تا سه را می شود با زیرنویس انگلیسی حتی دید. در کنار همه این ها قطعا باید یک دوره آموزشی مناسب هم داشته باشیم.

بعد از فیلم کارتون بد نیست یک چند قسمت از سریال کارتونی ببینیم. مثلا سریال کارتون پاپا پیگ (Papa Pig) که با لهجه بریتیش هست. البته فقط چند قسمت و نیازی نیست به بیش از این.

بعد دیدن یک سریال با لهجه نیویورکی مناسب است. پیشنهاد ما سریال لاست یا پریزن بریک یا همان فرار از زندان است. سریال فرندز اما مناسب یادگیری زبان نیست چون در یک محیط محدود و دایره لغات محدود ساخته شده است.

و مهمترین موضوع این است که در این مرحله باقی نمانیم. به سمت دیدن اخبار انگیلسی روی سایت فاکس نیوز یا CNN برویم و به گسترش دایره لغات رسمی خود بپردازیم.

ماندن در مرحله فیلم دیدن یک اعتماد بنفس کاذب می دهد. دانش خود را با اخبار بسنجید. ترم سه آموزش زبان انگلیسی سلام زبان دقیقا به همین موضوع و بهبود حرفه ای دایره لغات می پردازد. برای انتخاب بین کلاس آنلاین یا حضوری زبان می توانید مقاله و یادداشت آن را روی اپلیکیشن معتبر سلام زبان بخوانید. برای کارهای جدی مثل خبرنگاری به زبان انگلیسی و درآمد دلاری باید زبان را در سطح مناسبی یاد بگیریم.

مشاوره آموزش مکالمه انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی از مسیر صحیح آن بسیار ساده است.

برای مشاوره رایگان می توانید در شبکه های اجتماعی یا با تماس تلفنی با موسسه سلام زبان در تماس باشید

 

02122460487

09214837929

(تلگرام، واتساپ، ایتا و …)